zaterdag 5 november 2011

Beauty...

Ik vond dat het wel weer eens een tijd werd voor een blog over een beauty product.  Qua make - up producten ben ik erg fan van Catrice en Essence, die zover ik nu weet alleen te koop zijn bij het Kruidvat. Nu was ik laatst mijn dosis make - up en schoonheidsproducten aan het in slaan en toen viel mijn oog op een 4 in 1 reiniging gel voor het gezicht van Essence en de bijbehorende dag crème.  Deze verzorgingsproducten komen uit hun lijn " My Skin".


Essence
Toen ik de gel voor de eerste keer gebruikte dacht ik wat is dit een stijf goedje dit kan nooit goed zijn, echter na gebruik was het gevoel gelijk verdwenen, je huid voelt heerlijk zacht aan.  Mede doordat er korreltjes in zitten die je huid gelijk van scrub beurt voorzien. Niet verkeerd dacht ik zo? En je hebt echt het gevoel dat de huid goed gereinigd is. Het is dus een 4 en 1 gel die;

- Diep reinigend is
- Zeep vrij is
- Hydraterend is
- De poriën verfijnt


Verder zit er granaatappel en bamboe in verwerkt en dat geeft een aangename geur.  Deze twee ingrediënten geven de huid de welverdiende vocht boost.
Op de verpakking staat vermeld dat deze versie gebruikt kan worden door alle huid typen.

Zo ziet de gel eruit.

In de crème zit eveneens granaatappel en bamboe verwerkt en deze is geschikt voor de normale tot droge huid en heeft de volgende eigenschappen;

- voedt de droge huid en beschermt tegen uitdroging
- zorgt voor een fluweel zachte huid
- is olie vrij

Dat de crème olie vrij is vind ik persoonlijk zeer ideaal omdat mijn huid van zich zelf erg glimmend is. Nadat je de huid hebt gereinigd met de gel en daarna heb in gesmeerd met de crème voelt deze inderdaad fluweel zacht aan:)

Voor de prijs hoef je het absoluut niet te laten, want deze zijn zeker portemonnee vriendelijk.
Gel: 2,29 euro
Crème: 1,99 euro
Reiniging doekjes: 1,49 euro

Ik ben erg tevreden over deze lijn. 
Mocht je nu echt last hebben van een onzuivere huid, dan kun je terecht bij de " Pure Skin lijn" van dit merk.

Tip:  breng je crème met bijvoorbeeld een wattenstaafje of een lepeltje aan. Zo voorkom je dat het vuil wat wellicht op je handen zit in je dag crème of nacht crème terecht komt. En zo dus ook op je gezicht, wat natuurlijk ook verstopte poriën met zich mee brengt.

Ben erg benieuwd of jullie ook wel eens iets van dit merk uit geprobeerd hebben? En wat vonden jullie ervan?

3 opmerkingen:

  1. Geen ervaring mee, mijn huid kan niet tegen de verzorgings- producten van Essence.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is jammer, want is een leuk prijsje om het uit te proberen.
    Welke verzorgingsproducten gebruik jij dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik al heel wat jaartjes de producten van Rituals

    BeantwoordenVerwijderen