zaterdag 7 april 2012

Review....BB creme Garnier versus foundation Miss Sporty

Op deze vooral niet echt zonnige zaterdag morgen dacht ik na een verzoekje, laat ik mijn blog vandaag eens starten met een review over de Blemisch Balm crème van Garnier versus de foundation van Miss Sporty. Iedereen kent de Blemisch Balm crème van Garnier wel?  Tenslotte zijn er al heel wat artikelen over deze crème verschenen op diverse blogs.

Blemisch Balm crème

Het product is in eerste instantie ontwikkeld voor mensen die door een operatie een zeer gevoelige huid hebben gekregen. De crème zou de huid moeten beschermen en kalmeren.
Inmiddels is het een ware trend geworden op schoonheidsgebied.  Ook niet geheel onterecht, daar het in de meeste gevallen een " natuurlijkere look" geeft dan een foundation.  Het product heeft namelijk de voordelen van een foundation. Het is ook zeker geschikt voor mensen met een gevoelige huid of acne.

Blemisch Balm crème Garnier

De crème beloofd dat jouw huid een stralende teint krijgt door de verdoezeling van oneffenheden en donkere kringen onder je ogen. En dat de huid geëgaliseerd word. Het is helaas verkrijgbaar in maar 2 tinten, dit maakt het dus vrij lastig om de goede kleur te vinden. Je hebt een lichte en medium versie.  Ik dacht direct, hebben!   Dit zou dan betekenen als ik voor mij zelf praat dat de foundation (jippie!) en eventueel de concealer kunnen de prullenbak in.  Een tweede jippie, s' ochtends veel sneller klaar met mijn make-up. Wat willen wij vrouwen nog meer?
Kleur: 02-light/clair
Prijs: 13,95 euro 50ml

Echter maakt het product zijn verwachtingen helemaal waar? 

Al sprake de meeste reviews boekdelen over het product, ik toch eigenwijs en heb het aangeschaft.  Mede doordat ik persoonlijk niet zo fan ben van foundations en mij dit een goed alternatief leek. Bijkomstig voordeel het ruikt ook nog eens lekker.  Het heeft een frisse, bloemachtige geur. Ik dacht het zal allemaal wel mee vallen. Om eerlijk te zijn was ik na de aanschaf van mijn eerste tube ook zeer enthousiast. Het deed bij mee wat het moest doen en daar was ik tevreden over. Echter na het kopen van mijn tweede tube, is mijn enthousiasme toch wel aardig getemperd. Mede doordat het product eigenlijk helemaal niet meer zo goed mijn oneffenheden bedekt, het smeert slecht omdat het stevig en vrij dik is en het voelt plakkerig aan.


Uit de foto is goed op te merken dat het best een stevige/dikke crème is.  Na het typen van deze zin zit het nog precies zoals op de foto op mijn hand.

 

Uit gesmeerd met een sponsje op mijn hand en je ziet dat het nog niet goed in getrokken is.


Crème is volledig uit gesmeerd, wat overigens wel even duurt je ziet dat het een licht subtiele glans geeft, maar echt dekkend is het niet.
Ik zal straks in een nieuw artikel een foto plaatsen zonder make-up en een foto waar ik de crème van Garnier op heb, zodat jullie zelf kunnen beoordelen of deze voldoende dekt of niet. Dit doe ik vervolgens ook met de foundation van Miss Sporty.

Foundation Miss Sporty

Mede doordat ik eigenlijk niet meer tevreden ben over de crème van Garnier moest ik op zoek naar een alternatief en toen dacht ik laat ik toch eens een foundation proberen. De So Energy Natural Radiance kreeg goede reviews.
Miss Sporty, dit make-up merk bestaat al een hele tijd. Kan me nog herinneren dat mijn moeder dit vroeger gebruikte om zich af en toe mee op te maken.  Het is ook goed mee gegaan met de tijd. Wat nog veel leuker is voor degene die geen kapitalen willen uit geven aan make-up het is een goede budget variant!
Ben dus erg benieuwd naar de foundation, zo meteen uitproberen.

Kleur: 01-light


Prijs: 4,99 euro 30 ml
Aan de foundation is het zogenaamde Actiberry toegevoegd. Dit is een uniek extract wat terug te vinden is in de heerlijke aardbei. Dit zit dus vol antioxidanten.  Verder is de foundation volgens de tube rijk aan vitamine A, E en C.


Zoals jullie kunnen zien oogt dit al een stuk beter dan de crème, het is zeker meer vloeibaar. Het ruikt even eens lekker fris.


Naar een paar keren smeren oogt de foundation vrij licht. Dit beloofd voor mijn huid niet al teveel goeds ben ik bang, daar mijn huid al vrij licht is. Nu het eerst maar eens helemaal uitsmeren op mijn hand en dan kijken wat het resultaat is.


Dit is het eindresultaat op mijn hand. Je ziet dat er een hele lichte dekking op zit. Het trekt overigens wel goed in. Maar ik vraag mij af of dit de dekking geeft die ik nodig heb om wat oneffenheden weg te werken. Word er nog niet heel erg warm van, maar goed eerst het resultaat af wachten op mijn gezicht. Ik zal jullie straks door middel van een foto het eind resultaat laten zien.

Deze foundation ga ik overigens op brengen met een speciale " foundation kwast" van het merk Cosmopolitan.  Deze is overigens van synthetisch materiaal en eigenlijk kan je beter kiezen voor eentje met echt haar. Maar goed daar hangt natuurlijk ook een ander prijskaartje aan, eerst maar eens kijken of dit bevalt.

Prijs: 9,99 euro Kruidvat


Conclusie
Om eerlijk te zijn zou ik persoonlijk de BB crème van Garnier niet meer kopen. Gewoon vanwege het feit dat deze niet goed de oneffenheden dekt, vrij stevig/dik is en niet goed smeert.
Mocht je er toch over na denken om zo'n crème te willen proberen, dan zou ik zeggen neem eens een kijkje op de volgende website BB cream shop
Hier vind je diverse crèmes van diverse merken en ze verschillen ook enorm in prijs. Je vind ze er vanaf 4,95 euro tot en met circa 45 euro.  Petra/Sprinkles on cupcake dank voor tip!

De conclusie van de foundation geef ik vandaag in een nieuw artikel inclusief foto's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten