dinsdag 17 april 2012

Topsport...en no perspiration

Ja, ja nog een artikel van het Blogger decor. Ondanks dat ik druk bezig ben om mijn blog om te zetten naar een ander station begon het toch te kriebelen om opnieuw een artikeltje online te zetten, ten eerste vind ik eigenlijk dat ik mijn lezeressen en lezers niet zo lang zonder artikel kan laten zitten. Ten tweede ik heb hier van het weekend al foto's van geschoten en popelde eigenlijk om het online te zetten:)

Sporten, heerlijk ik word daar een gelukkig mens van!  Andere moeten er niet aan denken. Bewegen brengt een negatieve eigenschap met zich mee je gaat transpireren. Is ook maar goed anders zou je lichaam zich als het ware opblazen. Echter het word helaas wel een ander verhaal als dit transpireren een prominente plek in je dagelijks leven gaat innemen. Laten we zeggen mannetje Topsport is naar de 3e plaats gedreven en mannetje Transpiratie is op geklommen naar de 1e plaats!

Is transpireren een taboe? Ik vind van niet ieder mens zweet, alleen bij de een zijn de zweetkliertjes in winterslaap en bij de andere zijn ze overuren aan het draaien. Die hebben te veel Redbull gedronken zeg maar. Aangezien ik een van de personen ben met de laatst genoemde kwaal, heb ik naar lang zoeken eindelijk een product gevonden wat werkt. Dit wil ik jullie niet onthouden, aangezien er wellicht ook lezeressen en lezers zijn die hetzelfde probleem hebben.




Het product


Eindelijk na lang zoeken heb ik de antitransparant deo gevonden die mij voor meeste dagen van de week van over uur draaiende zweetkliertjes af helpt:)
Op het flesje staat overigens dat het je  5 dagen vrij houd van transpiratie, maar dit is helaas niet helemaal waar. Uiteraard spreek ik voor mijzelf, het is heel goed mogelijk dat het bij andere mensen wel 5 dagen helpt. Desalniettemin ben ik met deze 3 dagen ook al heel blij.  Het flesje is van glas, kijk uit in de badkamer. Tijdens het gebruik merk je dat het sterk naar alcohol ruikt voor mijn gevoel, maar dit trekt ook snel weer weg. Het beste kun je het product gebruiken voordat je naar bed gaat, het kan de hele nacht goed intrekken. Niet gebruiken als je de oksels pas onthaard heb. Daar ga je echt niet vrolijk van worden.

Het flesje kost 19,95 euro, 30ml o.a. te koop bij het Kruidvat. In de schappen staat een leeg doosje, bij het afrekenen ontvang je het flesje. Hoezo diefstal gevoelig?

Conclusie


Pluspunt: helpt absoluut tegen overmatige transpiratie, geen zweetplekken meer onder je oksels, verminderd de zweetlucht en ze hoeven niet naar 1 dag in de was.

Nadeel: werkt niet de beloofde 5 dagen (althans dat zeg ik er heel nadrukkelijk bij niet bij mij). Het is redelijke prijzig en het flesje is van glas. Kijk uit in de badkamer.

Ondanks dat zou ik het zo weer kopen, daar het de over uur draaiende zweet kliertjes zeker een toontje lager laten zingen:).

Wat vinden jullie van dit artikel? Is het herkenbaar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten