maandag 9 april 2012

Lifestyle: Camera tote bag

Even een lifestyle artikel tussendoor. Na lang wikken en wegen heb ik besloten om binnenkort (volgende week of over twee weken) een systeemcamera aan te schaffen, jippie!! Ik ben helemaal verliefd op de Samsung NX11.   Een systeemcamera zit eigenlijk tussen een compact camera en spiegelreflex in.  Kwam namelijk tot de conclusie dat mijn compact camera van Olympus (super dingetje overigens hoor) dit toch niet helemaal trekt. Kan ik eindelijk aan de slag met lenzen en nog beter foto's op mijn blog plaatsen. Heb er super veel zin in om daar mee aan de slag te gaan. Zeker nu het weer binnenkort hopelijk ook weer wat beter word.

Mijn Olympus compact camera:)
Alleen ja wij als mode fanaten willen natuurlijk niet met een duffe zwarte typische camera tas gaan lopen.  De ontwerpers hebben er toch niet helemaal goed over na gedacht, dat wij vrouwen met een stijlvol exemplaar over straat willen:). Desalniettemin heeft het nog een groot voordeel je ziet niet gelijk wat je aan waardevolle spullen mee zeult.
Ik als leek dacht ik scoor wel even zo'n te gekke tas, dat viel toch wel een beetje tegen zeg! Ze zijn er wel maar dan betaal je wel de hoofdprijs! Denk aan een bedrag vanaf circa 140 euro. Dat is mij persoonlijk toch iets te gek voor een tas die vaak ook nog niet van leer zijn.

Mocht je dit er wel voor over hebben, dan zijn er echt leuke exemplaren te scoren:
Pilgerbags
Have a Rosa
Kettihandbags
Jill-e.com
Pompidoo
Lomography  (te gekke site/lekker retro en hier staan ook nog wat stoere tassen op).

De camera tas die Andy Torres in samenwerking met Kipling maakte, die vind ik echt te gek! Alleen daar kan maar 1 lens in. Mocht je in de toekomst nog een lens willen aanschaffen dan word deze tas te klein.

Deze tas is tot nu toe mijn favoriet, vanwege de stijlvolle uitstraling en de prijs:
Acme Made
Ze hebben op deze site ook een leuke bowlingtas staan om je spiegelreflex in mee te nemen maar ook deze is vrij klein.

Ik ben erg benieuwd welke camera jullie hebben?

Missen jullie overigens een stijlvolle camera tas om je spiegelreflex in mee te nemen? Die ook nog een beetje betaalbaar zijn? Of lossen jullie dit anders op?
Zou het leuk vinden als jullie een reactie zouden geven:)

4 opmerkingen:

  1. Ik heb ook zo een compact camera maar gebruik die nog zelden omwille van mijn gsm waar ik veel foto's mee trek. Ok, niet dezelfde kwaliteit dat is waar maar toch zo handig. En dan heb ik een Nikon D90, zo een professioneel toestel die absoluut niet handig is, zwaar om mee te sleuren maar de foto's zijn dan wel ook uitzonderlijk mooi! Als je die kan gebruiken ten minste haha x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Fashion mom, dank voor de reactie! Dat is zeker een zeer groot nadeel van de spiegelreflex het mee sleuren. Maar de foto's zijn zeker prachtig en absoluut der mate geschikt voor het blog toch? Mis je de stijlvolle tas niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jaja toch wel ;-) maar bestaat dit wel voor zo een groot toestel? 'k Ga eens op zoek gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Fashion mom: ze bestaan wel:) Kijk maar eens op mijn blog, ik heb in het artikel een aantal sites gezet die stijlvolle camera tassen verkopen, maar daar betaal je ook gelijk de hoofdprijs voor.Helaas.

    BeantwoordenVerwijderen