donderdag 12 april 2012

Geurtje...maakt dat de vrouw??

Vandaag een blog postje over twee geurtjes die ik afgelopen week bij mijn aankoop bij Douglas heb gekregen.  Handig vind ik die kleine proef flaconnetjes die je vaak bij een aankoop krijgt, ideaal om op deze manier jouw ultieme geurtje te vinden. Het zijn niet altijd de nieuwste geurtjes, maar dat hoeft ook niet. Het zijn de "oldtimers" die blijven.

Een aantal jaar geleden moest ik helemaal niks van eau de toilette en parfum hebben, laat staan dat ik het verschil tussen beiden wist. Ja ja, schaam schaam voor iemand die van beauty en mode houd. Echter ik vond geurtjes toen echt iets voor meisjes meisjes en ik was toen nog wel een beetje een soort van tomboy, ha ha. En ik vond het geld toen nog niet waard.

Maar goed even terug van het verleden naar het heden. De titel van mijn blog, wat vinden jullie? Maakt een geurtje de vrouw?  Of is dat wel heel ver gedacht?  Persoonlijk ben ik nu wel van mening dat dit toch wel de kers op de taart  is wat betreft de " eind styling" van je dagelijkse look.
Bedoel bij een leuke make-up look hoort ook een lekker geurtje.

Afgelopen weekend ben ik trotse eigenaresse geworden van de volgende twee geurtjes:

Flora by Gucci, Glamorous Magnolia
Wish, Chopard


Flora by Gucci en Wish Chopard

Flora by Gucci, Glamorous Magnolia

Deze collectie, ook wel de Garden Collection genoemd bestaat uit 3 frisse geuren  waarbij de geurtjes geïnspireerd zijn bloemen. Denk hierbij aan de magnolia, de gardena en tuberoos. De bloem speelt natuurlijk al jaren een belangrijke rol in de " geurtjes wereld".  Het is overigens een eau de toilette en het geurtje is van 2009.

Het geurtje wat ik heb gekregen draagt de naam Glamorous Magnolia, en uiteraard speelt de Magnolia hierin de hoofdrol. Deze staat voor glamoureuze en stralende bloem. Het leuke is dat de verschillende geuren ook allemaal een ander kleurtje dragen. Zo is de Glamorous Magnolia een beetje ijsblauw van kleur, de Gorgeous Gardenia is rozig van kleur en de Gracious Tuberose is groenig van kleur.
De naam word door dit geurtje ook met verve gedragen, het ruikt namelijk naar een lekker fris en absoluut niet zwaar geurtje. En blijkt lang " ruikbaar".  Is zeker een favoriet bij mij.
De flesjes staan echt glamour te wezen op jouw kaptafeltje:).

Prijs: vanaf 60 euro. Deze geur is links en rechts in de aanbieding omdat het al een wat ouder geurtje is.
Lieve flesjes niet?
Het enige minpuntje vind ik dat bij dit proef flaconnetje helaas geen verstuiver is. Dit vind ik toch altijd iets prettiger om de geur goed te verdelen en om niet alles onder de geur te hebben zitten.
 

Wish, Chopard

Ja, ja beste mensen Chopard klinkt als muziek in de oren. Het is overigens al een wat ouder geurtje, het is van 1997. In deze eau de parfum komen een hoop geur sensaties samen denk aan, aardbei, oranje bloesem, kokosnoot, kruisbes en rozenhout. Maar ook violet, sandelhout en amber komen er in terug.
Dit maakt de geur ook tamelijk zwaar. Persoonlijk vind ik hem dan ook meer geschikt voor wat " oudere" dames onder ons.

De geur blijft overigens wel goed om je heen hangen. Pluspunt de proef flacon was in dit geval wel een verstuiver.

Prijs: 42 euro voor 30ml en 69 euro voor 75ml.  Op sommige sites is deze in de aanbieding omdat het al een wat ouder geurtje is.

Ook een prachtig flesje, echt een eyecatcher op je kaptafel:)
Het geurtje van Gucci zou ik zo weer kopen vanwege de lekker frisse geur. Het geurtje van Chopard is voor mij te heavy. Die blijkt de volgende keer mooi in het schap staan.

Wat is jullie favoriete geurtje?  En maakt een geurtje de vrouw?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten