donderdag 5 januari 2012

Etiquette....zou NIET verboden moeten worden.

Net zoals de reclame van de Auto drop waarin heel hard word geroepen, dit dropje zou verboden moeten worden. Zo ben ik van mening dat de uitverkoop eigenlijk verboden zou moeten worden. Waarom?  Gewoon om te voorkomen dat je er zo hebberig van word:) Komt er dan bij jullie ook niet een gevoel naar boven van ik moet de stad in en iets scoren? Gevolg; je komt thuis met kleding waarvan je dan vervolgens pas gaat denken hoe moet ik dit gaan combineren, het stond in de winkel zo leuk, welke schoenen moet ik hier onder aan? Eind resultaat je kledingkast is weer een miskoop rijker. Je banksaldo word er niet vrolijker van(: En je portemonnee roept heel hard vanaf heden ben ik gesloten.


Wat ik persoonlijk zo jammer vind aan de uitverkoop is dat als ik voor mezelf spreek alle "mode etiquette" vergeet. Eigenlijk zou je juist in de uitverkoop op zoek moeten gaan naar mooie basisstukken zoals een pantalon, een mooie leren tas, een zwart en een wit truitje, hemdjes, een blouse, een goed zittende spijkerbroek, goed zittende lingerie, een colbertje, een trenchcoat, mooie zwarte leren laarzen enzovoort. Dit is toch eigenlijk waar de uitverkoop voor bedoeld is niet waar?  Investeren in goede basisstukken die je garderobe versterken en die tijdloos zijn. Mode stylisten in Nederland, ik geef jullie groot gelijk!

Elke jaar neem ik me voor hier op te letten en toch val ik automatisch weer in het "hebberige ekster patroon". Dit wil niet zeggen, dat wat ik allemaal in de uitverkoop scoor een miskoop is. Wat voor 95% kan wel zeggen dat dit niet zo is... Maar die kleine 5% doemt toch wel naar voren als de uitverkoop voorbij...en ik die prachtige leren tas heb mis gelopen.

Hoe denken jullie over de uitverkoop?  Herkennen jullie je in bovenstaand stukje? Of maken jullie van de tevoren een lijstje?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten